98-220 Zduńska Wola
Jak co roku ruszamy z muzealnymi konkursami. Na zgłoszenia czekamy do 5 kwietnia. Nadsyłanie prac do 27 maja.
Regulaminy pojawią się wkrótce na stronie.
- „Moja przygoda w muzeum” – konkurs plastyczny.
Głównym Organizatorem konkursu jest Muzeum Okręgowe w Toruniu. Regionalnym Współorganizatorem jest Muzeum Historii Miasta Zduńska Wola.
Konkurs przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku od 5. do 19. roku życia, z podziałem na cztery kategorie wiekowe: 5-6 lat, 7-9 lat, 10-12 lat, 13-15 lat, 16-18 lat.
Cele konkursu:
– pogłębienie wiedzy dzieci i młodzieży o zbiorach muzealnych dostępnych w muzeach zduńskowolskich, a także o wartościach historycznych, naukowych i artystycznych jakie ze sobą niosą;
– rozwijanie gustów artystycznych oraz upodobań i umiejętności plastycznych;
– poznawanie przeszłości i pobudzanie zainteresowania tradycjami naszego regionu poprzez kontakt ze świadectwami miejscowej historii, którą tworzyli nasi przodkowie.
2. „Detale małej architektury. Campanille (dzwonnice)” – konkurs plastyczny
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych i średnich z terenu powiatu zduńskowolskiego, z podziałem na kategorie wiekowe 6-10 lat, 11-13 lat i 14-16 lat.
Cele konkursu:
– kształtowanie świadomości obywatelskiej, historycznej oraz kulturowej dzieci i młodzieży w oparciu poznanie dawnych i współczesnych obiektów i detali architektonicznych swojego regionu;
– pobudzenie do zainteresowania się dawną architekturą miejsca, w którym mieszkamy i uwrażliwienie na jej piękno;
– poznawanie obiektów architektonicznych z naszego otoczenia;
– rozwinięcie umiejętności dostrzegania walorów estetycznych (w tym plastycznych, duchowych, emocjonalnych) w codziennie mijanych bądź nowo poznanych obiektach małej architektury, ich szczegółach, atmosferze jaką nadają otoczeniu.
3. „Rodzinne historie” – konkurs historyczny
Cele konkursu:
– kształtowanie świadomości obywatelskiej i historycznej dzieci i młodzieży w oparciu o poznanie przeszłości;
– pobudzenie do zainteresowania się przeszłością miejsca, w którym mieszkamy i przeszłością własnej rodziny, w oparciu o wspomnienia swoich bliskich lub sąsiadów oraz materiały źródłowe (fotografie , dokumenty) znajdujące się w ich rodzinnych archiwach;
– rozwinięcie umiejętności poszukiwania wiedzy o przeszłości nie tylko w podręcznikach;
– opracowaniach naukowych czy internecie lecz wśród żywych świadków historii.