Jaki związek ma pudełko z lat 20. XX w. po pudrze ze szczepionką na Covid- 19?
Niepozorne przedmioty łączą w sobie odległe wątki. Takie oto piękne pudełko w stylu art deco, znajdujące się w muzealnej aptece, ma z farmacją wiele wspólnego.
Po pierwsze pochodzi z firmy Richarda Hudnuta (1855 –1928), który był jednym z pierwszych amerykańskich producentów kosmetyków. Hudnut był synem farmaceuty, który prowadził sklep na Broadway i Ann Street w Nowym Jorku.
Jako jeden z pierwszych bizmesmenów wprowadził francuskie perfumy i kosmetyki dla kobiet w Ameryce. W 1880 roku zarejestrował swoje nazwisko jako znak towarowy we Francji i Stanach Zjednoczonych.
Hudnut rozpoczął od przekształcenia rodzinnej drogerii w elegancki salon, następnie sprzedawał swoje produkty kosmetyczne w domach towarowych, co świadczyło o ich atrakcyjności dla bardziej zamożnej i wyrafinowanej klienteli
Gdy dorobił się już fortuny, sprzedał swoją firmę i przeszedł na emeryturę. W 1916 r. Firma została przejęta przez Williama R. Warner & Company. Ta z kolei w 1955 r. przekształciła się w Warner-Lambert.
W 2000 r. Warner-Lambert został zakupiony przez Pfizer Corporation, obecnie największą na świecie korporację farmaceutyczną.
Tekst: Gabriela Górska